Transformacja systemów bankowych w Stanach Zjednoczonych

W lipcu 2018 roku Axxiome rozpoczęło współpracę z bankiem w Stanach Zjednoczonych. W marcu 2019 roku zintensyfikowaliśmy pracę z firmą dostarczającą nową platformę globalną dla sieci banków członkowskich, klientów korporacyjnych i indywidualnych.

Warto wspomnieć, iż Axxiome Digital to inteligentne, wielokanałowe rozwiązanie dla klientów z obszaru bankowości. Głównymi jego zaletami są: digitalizacja usług bankowych, dla ponad 500 niestandardowych procesów, automatyzacja organizacji pracy, jak i integracja wszystkich, istniejących systemów.

W rezultacie klienci cieszą się spersonalizowanym systemem bankowym z dostępnością na różnych platformach, pracownicy korzystają z użytecznego narzędzia, podczas gdy back-office banku staje się bardziej sprawny.

Projekt obejmuje pełną transformację bankową dla kontrahenta w USA oraz dla klientów detalicznych, jak i korporacyjnych. Wiele amerykańskich banków boryka się ze starą architekturą i technologią ograniczającą ich zdolność do integracji z nowymi usługami / FinTechs, transformacja ta (End-to-End) będzie przełomowa w USA.Transformacja docelowo przebiegać będzie na 3 płaszczyznach:

1) online 2) w oddziałach 3) kanałach mobilnych.

Z technicznego punktu widzenia jest to konwersja „end-2-end” z obecnego rozwiązania bankowego Jacka Henry’ego na:

1) Axxiome Digital (Front-end i Process Layer / Middleware);

2) Axxiome Banking (process & service platform);

3) SAP Core Banking (Backend).

Axxiome jest głównym realizatorem czteroletniej pełnej transformacji bankowej w Stanach Zjednoczonych, współpracującego z wieloma stronami trzecimi w celu dostarczenia kompleksowego rozwiązania.